Людина і світ
У старшій школі знання про взаємозв'язки людей і суспільства, про моральний
зміст культури та релігій, релігійні моральні цінності, історію та основні
засади світових релігій учні отримують під час вивчення навчального предмета
"Людина і світ", який з 2011/2012 навчального року став обов’язковим
для учнів 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, що передбачає
опанування філософських, світоглядних знань інтегрованого узагальнюючого
характеру й має величезний виховний потенціал.
Для рівня стандарту, академічного рівня на вивчення предмета "Людина і світ" відводиться 17 годин
на рік (0,5 годин на тиждень), а профільного рівня – 35 годин на рік (1 година
на тиждень). Чинними є програми: "Людина і світ. 11 клас (рівень
стандарту, академічний рівень)" та "Людина і світ. 11 клас
(профільний рівень)" авторів Ладиченко Т.В., Бакки Т.В.,
Марголіної Л.В.
Предмету притаманний інтегративний характер. Він спрямований на
узагальнення знань, отриманих учнями з різних навчальних предметів (літератури,
історії, права, географії, біології, астрономії тощо) та досвіду, набутого в
процесі життєдіяльності дитини; освоєння базових знань з філософії,
політології, соціології, культурології, розвиток теоретичних та практичних
умінь і навичок, формування самосвідомості особистості.
Важливість шкільного суспільствознавчого
предмета «Людина і світ» зумовлюється змістом стратегічних завдань, які
покликані вирішувати загальноосвітні навчальні заклади, готуючи особистість до
життя у суспільстві. Даний курс має допомогти учням якомога краще збагнути
природу суспільства і держави, в якій вони живуть, розкрити можливості й
передумови для реалізації ними своїх прагнень та інтересів у суспільному житті.
Знання учнів про людину і світ як
специфічну цілісність мають бути засвоєні на високому науковому рівні, тому в
структурі курсу інтегровані знання цілісного циклу суспільних наук: соціології,
політології, правознавства, етики, економічної теорії, соціальної психології,
культурології, соціальної екології, філософії.
Предмет «Людина і світ»
базується, крім загально-дидактичних принципів, на принципах демократичності,
зв’язку з практичною діяльністю, орієнтованістю на позитивні соціальні дії та
плюралізм. Для реалізації запропонованих питань рекомендується використовувати
інноваційні досягнення сучасної методичної науки та теоретичні й методичні
засади педагогіки співробітництва, що передбачають створення демократичної
атмосфери на уроках.
|